ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
Ποιους μαθητές αφορά; Στην Α’ τάξη του δημοτικού για τη σχολική χρονιά 2024 – 2025 εγγράφονται
μαθητές/τριες που γεννήθηκαν από 1-1-2018 έως και 31-12-2018.
Πότε γίνονται οι εγγραφές; Από 1-3-2024 έως 20-3-2024.
Ποιος κάνει την εγγραφή; Την εγγραφή του μαθητή/τριας κάνει ο γονέας ή ο/η νόμιμος/η κηδεμόνας. Σε
περίπτωση διαζευγμένων γονέων την εγγραφή κάνει αυτός που έχει την επιμέλεια.
Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε ΕΔΩ
Αγαπητοί γονείς,
Ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία μία προσπάθεια που οργανώθηκε από ομάδα εκπαιδευτικών του σχολείου η οποία ασχολείται με δράσεις κοινωνικού ενδιαφέροντος. Μετά τις μεγάλες πλημμύρες στη Θεσσαλία, επιλέχθηκαν δύο σχολεία, το 1ο Δημοτικό Σχολείο Φαρκαδόνας και το 2ο Δημοτικό Σχολείο Φαρκαδόνας. Κατόπιν συνεννόησης με τους Διευθυντές των σχολείων αυτών καταγράφηκαν κάποιες ανάγκες τους και αναζητήθηκαν τρόποι να καλυφθούν.
Με πολλή αγάπη και ειλικρινές ενδιαφέρον ολόκληρη η σχολική κοινότητα, συμμεριζόμενη τα μεγάλα προβλήματα που έχουν δημιουργήσει οι πλημμύρες στην καθημερινότητα των σχολείων αυτών προσπάθησε να συγκεντρώσει διάφορα χρήσιμα υλικά. Τα υλικά αυτά συγκεντρώθηκαν από προσφορές των παιδιών του σχολείου, του Συλλόγου Γονέων, μεμονωμένων γονέων του σχολείου καθώς και από τη Βιβλιοθήκη μας. Τα έξοδα αποστολής κάλυψε ο Σύλλογος Γονέων.
Τα υλικά έχουν φτάσει στον προορισμό τους και χρησιμοποιούνται ήδη. Οι Διευθυντές των σχολείων απέστειλαν ευχαριστήριες επιστολές:
«Τι να πούμε!
Σας ευχαριστούμε από την καρδιά μας. Τα παιδιά σας, τους συναδέρφους, τους γονείς σας!
Μοιράσαμε ήδη ψαλίδια, ακουαρέλες, λεξικά.
Να είστε όλοι καλά εκεί στην κοινότητά σας!
Χρήστος Λαζάρου,
Δ/ντής 1ου Δ.Σ. Φαρκαδόνας»
«Με την παρούσα επιστολή θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τον σύλλογο διδασκόντων, τη διεύθυνση, τους μαθητές και τους γονείς τού 15ου Δημοτικού Σχολείου Αμαρουσίου οι οποίοι, με γνώμονα πάντα την προσφορά και την αλληλεγγύη προς τον συνάνθρωπο, εκδήλωσαν την έμπρακτη στήριξή τους στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Φαρκαδόνας, δωρίζοντας βιβλία για την επαναδημιουργία της σχολικής βιβλιοθήκης του σχολείου καθώς και γραφική ύλη.
Εκ μέρους του συλλόγου διδασκόντων του σχολείου
Ο Διευθυντής Δημήτριος Χατζούλης»
Μια ξεχωριστή εμπειρία έζησαν τα δευτεράκια μας. Μας επισκέφτηκε η συγγραφέας Ελένη Σβορώνου από τις εκδόσεις Μεταίχμιο. Τη δεχτήκαμε –πού αλλού- στη ζεστή, οργανωμένη βιβλιοθήκη μας .Αφού γνωριστήκαμε, παίξαμε και μάθαμε πώς παίρνει τις ιδέες του ένας συγγραφέας και πώς θα μπορούσαμε και εμείς να γράψουμε τις δικές μας ιστορίες, μας υπέγραψε βιβλία(που είχαμε ήδη διαβάσει) και εμείς της χαρίσαμε όλη τη θετική μας ενέργεια, τη ζωντάνια και δωράκια από τα χεράκια μας.
Στο πλαίσιο του προγράμματος “Μεγαλώνω τη γιαγιά μου” το Ε1 τμήμα επισκέφθηκε στις 21 Δεκεμβρίου τη μονάδα φροντίδας ηλικιωμένων “Rodicare”.
Τα παιδιά είπαν τα κάλαντα κι έπαιξαν με τους ένοικους της μονάδας τα παιχνίδια που τα ίδια τους πρόσφεραν. Η επαφή παιδιών και ηλικιωμένων ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Χαμόγελα από όλες τις μεριές. Τα παιδιά “ρούφηξαν” κάθε ιστορία που τους αφηγήθηκαν οι ηλικιωμένοι κι έφυγαν γεμάτα από την εμπειρία αυτή.
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τους εργαζόμενους στο “Rodicare” για την ζεστή υποδοχή τους, τον Δήμο Αμαρουσίου για την παραχώρηση του πούλμαν για τη μετακίνηση των μαθητών/τριών αλλά και την κ. Βλάχου (πρόεδρο της Σχολικής επιτροπής) που μεσολάβησε ώστε το ιατρικό κέντρο Biomedicin να προσφέρει δωρεάν rapid tests.
Το πρόγραμμα “Μεγαλώνω τη γιαγιά μου” στηρίζεται στο αντίστοιχο βιβλίο της παιδικής νομικής βιβλιοθήκης και, μέσα από δραστηριότητες, στοχεύουμε να μάθουν τα παιδιά τα στάδια ηλικίας του ανθρώπου, να εστιάσουν στην τρίτη ηλικία, να συνειδητοποιήσουν ότι είναι φυσική εξέλιξη στη ζωή του ανθρώπου και να προσδιορίσουν ή να επαναπροσδιορίσουν τη στάση τους απέναντι στους ανθρώπους που βρίσκονται στην ηλικία αυτή.
Αγαπητοί γονείς,
Το πρώτο τρίμηνο τελείωσε και το 2023 σιγά σιγά φεύγει.
Στο σχολείο έγιναν πολύ σπουδαία πράγματα το διάστημα αυτό.
Τα πρωτάκια μας βρήκαν πολύ γρήγορα ρυθμό και εγκλιματίστηκαν τέλεια με τη βοήθεια όλων των εκπαιδευτικών αλλά και των παιδιών της ΣΤ τάξης μέσα από έναν πολύ πετυχημένο θεσμό που εφαρμόζεται αρκετά χρόνια στο σχολείο μας για την ομαλή μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό. Τα παιδιά της Στ τάξης αναλαμβάνουν κάθε χρόνο από ένα παιδί της Α τάξης ώστε να το καθοδηγούν και να το συμβουλεύουν καθ΄ όλη τη διάρκεια της χρονιάς.
Οργανώθηκαν και πραγματοποιήθηκαν δύο πολύ πετυχημένες εορταστικές εκδηλώσεις: η γιορτή της 28ης Οκτωβρίου από τα παιδιά της Δ τάξης και η γιορτή για την επέτειο του Πολυτεχνείου από τα παιδιά της Ε τάξης.
Πραγματοποιήθηκε μια πολύ σημαντική δράση συγκομιδής ελαιοκάρπου από τα παιδιά της Δ, της Ε και της ΣΤ τάξης σε συνεργασία με τον Δήμο Αμαρουσίου και τον Πολιτιστικό και Περιβαλλοντικό Σύλλογο της περιοχής μας “Νέο Μαρούσι”.
Πραγματοποιήθηκε το Χριστουγεννιάτικο Παζάρι από το Σύλλογο Γονέων του σχολείου μας όπου βοήθησαν ενεργά παιδιά και εκπαιδευτικοί με την κατασκευή και προσφορά στολιδιών, την προετοιμασία εκδηλώσεων αλλά και τη συμμετοχή τους.
Έγινε μια μεγάλη αναβάθμιση στον τρόπο λειτουργίας της Βιβλιοθήκης του σχολείου μας όπου η κ. Κατερίνα έκανε όλες τις απαραίτητες διαδικασίες και η κ. Μάχη πέρασε πάνω από 2000 τίτλους βιβλίων σε νέο πρόγραμμα λειτουργίας που δίνει πολλές καινούριες δυνατότητες στα παιδιά και κυρίως να μπορούν από το σπίτι να βλέπουν όλα τα βιβλία της και τις περιγραφές τους ώστε να αποφασίζουν εγκαίρως για τα βιβλία που επιθυμούν να δανειστούν. Ο δανεισμός για όλες σχεδόν τις τάξεις έχει ήδη ξεκινήσει και από τον Ιανουάριο του 2024 θα λειτουργεί πλήρως για όλο το σχολείο.
Το Ε1 τμήμα, με την αρωγή του Δήμου και της Σχολικής Επιτροπής (μεταφορά – rapid test), επισκέφτηκε τη μονάδα φροντίδας ηλικιωμένων RODICARE στα πλαίσια δράσης ευαισθητοποίησης των παιδιών για την τρίτη ηλικία. Η επίσκεψη περιλάμβανε κάλαντα, συζητήσεις και παιχνίδια με τους/τις ηλικιωμένους/ες του κέντρου. Δημιουργήθηκαν πολύτιμες συγκινητικές στιγμές ζεστασιάς και ανθρωπιάς που θα μείνουν βαθιά χαραγμένες στη μνήμη των παιδιών και των ηλικιωμένων.
Για όλα σχεδόν τα παραπάνω καθώς και για οτιδήποτε καινούριο συμβαίνει στο σχολείο θα έχετε τη δυνατότητα να ενημερώνεστε και να βλέπετε και φωτογραφικό υλικό αν υπάρχει στην καινούρια ιστοσελίδα του σχολείου μας
15ο Δημοτικό Σχολείο Αμαρουσίου (sch.gr)
Βασίλης Παπαλόης
Την Τετάρτη 8 Νοεμβρίου 2023 το σχολείο μας συμμετείχε με την Δ την Ε και την ΣΤ τάξη σε μια δράση που οργανώθηκε σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Περιβάλλοντος του Δήμου Αμαρουσίου και τη Δημοτική Επιτροπή Παιδείας μετά από την ιδέα και πρωτοβουλία του Πολιτιστικού Περιβαλλοντικού Συλλόγου Νέο Μαρούσι. Η δράση αυτή είχε δύο σκέλη, την ενημέρωση των μαθητών/ριών για την ελιά, την καλλιέργεια, τη συγκομιδή της και την ευεργετική χρήση του λαδιού στη Μεσογειακή Διατροφή καθώς και την ενεργό συμμετοχή των παιδιών στο μάζεμα του καρπού της ελιάς στο πάρκο Κυπρίων Αγωνιστών.
Την ενημέρωση των παιδιών έκανε ο ελαιοπαραγωγός, Δημοτικός Σύμβουλος του Δήμου Παιανίας Θανάσης Μιχαλόπουλος στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου. Στη συνέχεια οι τάξεις διαδοχικά, και σύμφωνα με τον προγραμματισμό που είχε γίνει, επισκέπτονταν τον χώρο του πάρκου μετά από μια σύντομη διαδρομή με τα πόδια. Εκεί με την καθοδήγηση του κ. Μιχαλόπουλου, μελών του Πολιτιστικού Περιβαλλοντικού Συλλόγου Νέο Μαρούσι, ανθρώπων της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος του Δήμου Αμαρουσίου και των εκπαιδευτικών τους συμμετείχαν ενεργά στη συλλογή του ελαιοκάρπου. Είχε προηγηθεί κλάδεμα των δέντρων από τη Δ/νση Περιβάλλοντος του Δήμου, είχαν στρωθεί ελαιόπανα και οι μαθητές/ριες με κατάλληλες τσουγκράνες, αφαιρούσαν τον καρπό αποκομμένα κλαδιά και τον συγκέντρωναν σε κατάλληλα ειδικά σακιά.
Ήταν μια πολύ επιτυχημένη δράση με πολλαπλά οφέλη για τους μαθητές/ριες οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά το μάζεμα της ελιάς, να εκπαιδευτούν στον τρόπο συγκομιδής και να διευρύνουν τις γνώσεις τους σχετικά με αυτό το πολύτιμο δέντρο που είναι γνωστό από την αρχαιότητα.
Η σοδειά του λαδιού από τις ελιές που συλλέχθηκαν, όπως ενημερωθήκαμε, θα δοθεί στο Κοινωνικό Παντοπωλείο του Δήμου Αμαρουσίου, προκειμένου να διανεμηθεί σε οικογένειες της πόλης που έχουν ανάγκη. Θα γίνει προσπάθεια να φτάσει ένα μικρό δείγμα στο σχολείο ώστε οι μαθητές/ριες να μπορέσουν να γευτούν το λάδι που βγήκε από τη δική τους προσπάθεια.